Skrivet av: soli01 | 05 januari 2009

Vad vill vänstern ha i stället?

Det skulle vara intressant att höra vad vänsterfolket har tänkt sig för alternativ till den eländiga kapitalismen. Det här är kapitalismens kris, säger man. Är det planhushållning, tro? Förstatligande av banksystemet och en industri som går på skattepengar?
Nu bör kritikerna precisera sig och så ser vi fram emot kommentarena när konjunkturen går upp igen. Vi har trots allt inget bättre alternativ än kapitalismen, som är den motor vi alla behöver om utvecklingen ska gå framåt.
Är det planhushållning, tro? Förstaligande av banksystemet och en industri som går på skattepengar. Eller vad har de månne i ryggsäcken?

Responses

  1. Ja så här års, ska man ha torrt ombyte i ryggsäcken, när man ger sig ut på det hala, kanske gäller även vänstern.

    Men dom är bra! 😉

  2. Sören – Jag har klickat mig hit ”hemifrån” – så nu är det ju bara att konstatera att Du grejat det här med klicklänkarna. Så visst är det så att ”gamla hundar” kan lära sig att sitta också. 💡

    När Wi lite mer livserfarna inbillar oss att Wi varken kan eller har lust att pröva nya och helt okända saker – då är Wi nog åt hållet redan ”döda”, 👿 tror jag…

    För att slippa förhandsgranska kommentarerna på Din blogg – så tryck i vänstra kolumnen på ”Inställningar” – och sen på Diskussion.

    Där bockar Du i rutan för: ”Tillåt kommentarer” – samt ändrar ”Kommentarmoderation” – ”Behåll en kommentar i kön om den innehåller 10 eller flera länkar”. Sen klickar Du längst ned på sidan på: ”Spara ändringarna”.

    Anmärkningen där: ”Vanligtvis brukar skräppostkommentarer innehålla ett stort antal hyperlänkar” – ser jag som bullshit – enär jag har 16 tillåtna kommentarer – och ALDRIG fått någon skräppostkommentarer.

    Smiley-gubbarna räknas också som länkar. Ifall inställningen av antalet tillåtna länkar i kommentarerna är för snålt tilltagen – så hamnar kommentarer med några ”gubbar” också i modereringskön, tyvärr, tyvärr… 😥

    ”Vi har trots allt inget bättre alternativ än kapitalismen som är den motor vi alla behöver om utvecklingen ska gå framåt.

  3. “Vi har trots allt inget bättre alternativ än kapitalismen som är den motor vi alla behöver om utvecklingen ska gå framåt.”

    Javisst är det så – ifall Wi med kapitalism ej alls menar MaktPyramid-MaktElit-Nissarnas/Selmornas Galenpannors pågående New World Order-projekt. 👿

  4. Josef – Du vet mycket väl att kapitalismen är och förblir den mptor som får hjulen att rulla. Det måste till kapital och det finns alltid våghalsar som gör fel, men planen måste ha gropar och inte bli för ”plan” 🙂

  5. soli01 är fortfarande svart, att få den blå är tydligen inte lätt. Tips?

  6. Nej Josef,

    Våra politiker tillför inte kapital.
    MaktEliten, oavsett partifärg, är fortfarande kommunister och vill att folket och kapitalet ska lyda. Skillnaden dem emellan är hur de väljer att uttrycka det.

  7. ”Blå text” på Ditt namn = klicklänk till Din egen blogg – vid kommentarer hos andra, får Du genom att på Din egen blogg gå in på;
    1. Mitt konto
    2. Personliga inställningar
    3. Där lägger Du in – https://soli01.wordpress.com – vid passusen “Webbplats” – och sen trycker Du på “Uppdatera profil”.
    Sen är det fixat, tror jag… 💡

    OBS ❗ Det skall ALDRIG vara ett tomrum = mellanslag före och efter webbadresser – när Du anger dem i Dina inställningar på Din egen blogg.” – slut citat av ett tillägg härifrån.

    Kan det vara ett tomrum = mellanslag som är haken ❓

  8. soli01!

    Du får gå in på din profil på ditt konto och lägga in din adress till bloggen, troligen har det missats, då kommer du när du skriver kommentarer, ditt namn att markeras blått. Det är på sidan, där du sist ställde in, att det skulle vara på svenska.

    Alltså ”Mitt konto” längst upp till vänster osv.

  9. soli01!

    Hoppsan! Såg att Josef han före 🙂

  10. Nu testar jag lite här, får se vad som händer.

  11. Tydligen var det inte ifyllt riktigt – jag skrev in vwebbplatsen och nu blev jag t o m moderat-blå. 🙂
    Tack alla snälla och glada!
    Nattsömnen är räddad. 🙂

  12. Du är verkligen pedagogisk Josef.
    All heder för det 🙂

    Lycka till soli01 !

  13. mrmhalland01 – Josef är en man som jag gladeligen skulle ta med mig på en längre fjälltur. Han är van att slå läger under t o m en björk och så verkar han i övrigt inte handfallen om det uppstår problem!

  14. ps (9:39) En får tacke för det! Många bollar i luften, men snart blir det mål. 🙂

  15. Sov gott ❗ 😆

  16. Sören – varför har Du ”fimpat” smiley ?

  17. Hej! Går tydligen att skriva även här.Provar. Jag har inte gjort någonting när det gäller SMILEY. Har inte sett något om denna gubbe, men jag vill visst ha den. Kan alltid glädja någon och jag likar denna företeelse. Hur många besök man får vore inte fel att även ha på själva bloggen – som CB. 🙂 Det löser sig kanske så småningom.

  18. Det har inte jag fattat heller ännu.
    Jag ska kolla ikväll och återkommer om jag hittar det.

  19. Gå in på din kontrollpanel, Appearence och gränssnittskontroller so hittar du en massa godis 🙂

    Just hits har jag inte hittat ännu, men det finns nog där under någon skum rubrik.

  20. Jodå, blogstats finns under den rubriken.
    Hittar du inte så hör av dig, jag kan ha glömt något klick 🙂

  21. Under inställningar kilckar du på skriva och där finns en ruta att bocka i vid formatering rutan heter konvertera, då ska smilysar funka när du sparat ändringen.

    Lycka till!

  22. Jag tackar Olle – du får ingen puss – men en klapp på axel oss karlar emellan 🙂 🙂

  23. Enklast när instruktionerna är enkla. 🙂

  24. Måste bara fråga, tillhör du de radioamatörer som har skrivit frekvens och anropsnamn på bakrutan på bilen ?
    Det ser man inte så ofta längre.

  25. mrmhalland01 – svaret är nej. Har inte kört med den reklamen. 🙂
    Det är väl ett sätt att tala om för andra radioamatörer. Möjlighet att personligen få titta en amatör i ”vitögat” då man kanske bara haft kontakt via radion.

  26. Hej soli01,

    Lycka till med bloggen!
    Sänder dig en rolig tänkvärd satirisk vänsterlänk att läsa och njuta av om teknikaliteter ställer till förtret i början 😉

    http://arvidfalk.se/2009/01/konservera-hjarnan-med-alkohol/

  27. Jaha – du har blivit med blogg! Grattis!

    Vänsterfolk bara gnäller. Marknadsekonomi har alltid funnits. Bank-Kapitalismen är något helt annat. Människan behöver inte banken. Vi klaras oss ändå – det har människan alltid gjort.

  28. Vad trevligt med kvinnlig fägring på sin blogg. Alkohol är ingenting för mig så jag ligger tydligen risigt till, men det bör väl finns någon som ”nyktert” ser på utvecklingen. 🙂
    Ja, en blogg är en blogg om jag får säga så. 🙂
    De som nu råkar ha någon krona på banken, får 1,25% i ränta på sparkonto. Lönekonto är fortsättningsvis 0 %, så inte gynnar detta, nu uppkomna läge, bakspararna!

  29. Helena!

    Du har så rätt, det finns ju kassaskåp. 🙂

    Å andra sidan, så gäller det att placera sina surt förvärvade slantar, i någon slags förvaring, som ger en viss avkastning, eller?

    Vad är pengar? Om du inte vet, kolla in denna länk, som Josef gav tidigare, på Ians Blogg.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-2324522568016931354

    Svensk översättning och fan så intressant om man orkar hela filmen, förstås.


Kommentera

Kategorier

