Skrivet av: soli01 | 19 januari 2009

Att tala sanning – inte lätt?

Utvisningen av de terrorister – var det sådana – och den turbulens som uppstått efter denna händelse verkar nu få sitt efterspel på grund av en nyskriven bok.
Det är väl vissa frågetecken som kanske kan rätas ut genom nämnda skrivning. Nu har drevet börjat och vi här i Sverige satsar helhjärtat på sådana både i radio- tv och tidningar och då blir det under en tid bara detta nämnda som gäller. Farligt när sanningshalten är ifrågasatt!

Responses

  1. Ja, soli01.

    Drevet gillar vi i Sverige, troligen gör man det lite varstans.
    Tyskland och England är ju rätt bra exempel.
    Jag tycker inte om det.
    Ska människor dömas ska det ska i domstol.

    Nu kan jag tycka att det är lite annorlunda när det gäller riksdagspolitiker som trots allt bestämmer vår vardag.
    I synnerhet om det gäller så ”tunga” ministrar som det nu handlar om.
    Detta är människor som haft makt över dessa personers öden efter att ha blivit valda av folket.
    I ett sådant läge kan jag till och med tycka att det är viktigt att fakta kommer fram, om det nu är fakta !
    Vi måste väl trots allt i personvalens tid veta vad vi röstar fram för makthavare ?

    Jag inser att jag talar emot mig själv och har bl.a bloggat i ämnet, men just att det är före detta mycket mäktiga ministrar gör skillnad för mig.

  2. mrmhalland01 – jag ha ingenting att invända mot vad Du säger . Det är viktigt för framtiden att få klarhet i denna olustiga historia och att de även försöker lägga skulden på någon som inte kan försvara sig inger stora tveksamheter för framtiden. Vi måste kunna lita på våra politiker och gör de fel och erkänner detta – mänskligt – men de ska hålla sig till sanningen.

  3. Dom var inga terrorister.
    En bedrövlig historia. En sitter i fängelse och har hustru och 5 barn i Sverige. Den andra är isolerad i en by och bevakas av säkerhetstjänsten, han kan inte resa till Sverige, trots att han är en fri man.

    Göran Persson borde tagit upp detta i EU tidigare, men skitstövlarna teg och Säpo vill inte ge avkall på sina principer.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4219182.ab


Kommentera

Kategorier

