Skrivet av: soli01 | 27 januari 2009

Reinfeldt – en riktig statsminister

Tittade i kväll på statsministern då han utfrågades av KG Bergström och han gav faktiskt ett bra intryck. Lugn och sansad svarade han på ofta lite försåtliga frågor som KB ställde. Om man ska genomföra många svåra beslut – och vi skulle få Sahlin – ser jag en tydlig skillnad till Reinfelds fördel. Han försöker alltid att svara på ställda frågor och slingar sig inte så mycket som dock är utmärkande för många andra politiker.

Reinfeldt behöver en period till och vi kommer att få ett samhälle som stora flertalet vill ha!

Responses

  1. Jo, han slingrar sig, den där statsministern, så han skiljer sig inte värstens från dom övriga. Så nog är han en riktig politiker. 🙂

  2. JAG BÖRJAR ANA ATT DET ÄR EN MAN SOM HÅLLER TILL VÄNSTER. 🙂
    FORTSÄTT MED DET, MEN DET BLIR DOCK EN DIKESKÖRNING. 🙂
    Nu har jag sagt att han är den bästa statsministern och att det är svårt att hitta någon jämbördig fn. 🙂

  3. soli01, stå på dig 🙂

    Jag tycker han implementerar en bra politik, men jag tycker han är allt för tyst.

    Det må vara så att han låter varje minister (efter direktiv) sköta sitt departement, men jag tror varje folk vill ”känna” sin ledare. Jag känner inte vår…


Kommentera

Kategorier

