Skrivet av: soli01 | 19 februari 2009

Sahlin har oflyt

Nu drabbas Mona Sahlin av ett nytt bakslag. Den tilltänkta ersättaren till Marita Ulvskog på partisekreterarposten – Tomas Eneroth – hoppar överraskande av innan han har utsetts.
Han hade förankrats i partiet för detta jobb och det var planer på att han skulle ha valts vid nästa partistämma.
Han har suttit i riksdagen sedan 1994 och är vise ordförande i näringsutskottet.
Avhoppet uppges ha skadat Sahlins status i partiet. Oflyt vill jag kalla det.

Responses

  1. Ja, kanske oflyt ?
    Troligen beror det nog ändå på oskicklighet.
    Troligen blir det också svårt att hitta en annaan kandidat till detta jobbet.

    Att vara partisekreterare är att vara beroende av partiledarens skicklighet för att nå egen framgång.

    Behöver jag utveckla detta vidare ?

  2. mrmhalland01 – Du har rätt i vad Du säger och kanske jag var lite för snäll med ofytet.:-) Har sett nämnda man i tv och han verkar fylla den tidigare personen mer än väl. Var jag snäll nu?
    Jag anser dessutom att de som inte gillar EU, och hävdar att vi ska gå ur, inte bör få någon post i nämnda.


Kommentera

Kategorier

