Skrivet av: soli01 | 07 mars 2009

Huliganer

Bedrövligt att se på tv hur dessa demonstranter ger sig på poliser och polisbilar vid den nu pågående ”demonstrationen” i Malmö. Vem dessa huliganer demonstrera mot kan man verkligen fundera. Den yngling som bl a klev upp på ett polisfordon och sparkade sönder utrustning som fanns på taket var inte trevligt att se. Hoppas han får betala för sin skadegörelse, för det är allas vår egendom det gäller.
Ett kok stryk kanske inte skulle vara fel! Vissa skulle faktiskt behöva lite ris också.


Responses

  1. Ja, det var en tragisk syn.
    Hade denna demonstration varit politisk hade det inte funnits anledning att ge sig på poliser och deras utrustning.
    Detta bör betraktas som ett terrordåd mot det Svenska samhället och bestraffas därefter.

  2. mrmhalland01 – visst är det oroväckande att se våra ungdomar ikäda sig svarta kläder, och med täcka ansikten även i svart under anonymitet, ge sig på polisen!

    Har du kollat vad denne man sade som heter Ohly och som ska kunna bli en minister om oppositionen vinner nästa val? Inget fördömande av vad jag hört utan han surrade något om palestinernas sak som demonstrationen syftade på. Jag är förbluffad att man tydligen tänker släppa in denna gammelkommunist för att säkra en evt regering framledes.
    Mona Sahlin har jag inte hört något uttalande från – inget ovanlig i och för sig – kanske bäst så.

  3. Det tycks finnas ett antal s.k. proffsdemonstranter som deltar i olika demonstrationer, inte av ideologiska skäl utan för att ….ja varför??? Eftersom de arresteras då och då borde man rimligen kunna klura ut varför….

    Jag tycker att det är viktigt att skilja ut dem från alla ungdomar som demonstrerar av ideologiska skäl.

  4. Tråkigt att vissa ska förstöra för de som vill demonstrera mot något de anser fel etc. Nu har det vid sista demonstrationen uppträtt svartklädda män med även svarta ansikten. Vad syftar de på kan man oroligt fråga sig.
    De säger sig vara väktare mot fachister, men de har ju sina rötter därifrån, då fachismen har påverkats av syndikalisterna från Frankrike och även från kommunismen och socialimen.
    Finns lite att läsa om deras ursprung här : http://home.swipnet.se/~w-74149/fas.html

    Det är något som inte stämmer!

  5. Det är riktigt ”skabbigt” att vissa anser sig föra sin fria talan genom att vandalisera och häckla ordningsmakten. Tragedin saknar motstycke då man såg aset som klättrade upp polisbussen och sparkade sönder ”saftblandaren”. Soli01, säg till omdu behöver hjälp så ska jag gladeligen traska ut i skogen och hämta några knippen färskt björkris…

  6. Jag förstår bara inte varför de inte gjorde något, poliserna.
    Troligen insåg de väl att det skulle bli ett nytt ”Rosengård” om de ingrep, men, resultatet blev ju att de flesta nu går ostraffat vidare till nästa möjlighet till vandalism i ”politikens eller religionens” namn.

    En gummikula i höften sedan hade det bara varit att lyfta in honom i bussen…

  7. Om jsg inte är helt fel ute så blev den som skadade polisbilen genom att sparka sönder vissa insatallationer gripen och får nu sona sitt straff – böter. Skulle buras in på lite salt o vatten ett tag. 🙂

    Det har varit lite lamt hanterande från polisens sida när det gäller våra getton och där måste en uppryckning till. De som ger sig på ambulanser och brandkår etc ska sättas på plats. Mycket allvarlig utveckling detta!

  8. soli01!

    Förhoppningsvis kan det bli böter, men oftast handlar det om samhällstjänst, när dom är under 20 år.

    Naturligvis skulle ett ”kok stryk” inte skada vissa av dessa yngre förmågor.

  9. Detta med ”kok stryk” är givetvis inte aktuellt i dag, men vem har tagit skada av lite ris i baken. På min tid fick man det vid vissa tillfällen och det var troligen enbart bra. 🙂 Kanske man gjorde rätt för en ”kur”. 🙂

  10. Ja, så jäklig som du är som gammal, så kan jag föreställa mig att det behövdes lite ris som barn 🙂

  11. Kanske hade poliserna en bra strategi trots allt.
    De filmade huliganerna och nu plockas de in undan för undan.
    Återstå att se vad det blir för straff..

  12. mrmhalland – du har tydligen fått fel uppfattnig om vederbörande. 🙂
    Jag kan berätta att jag i mitt forna jobb fick denna kommentar:-
    – Kan du vara polis, som är så snäll. 🙂 Jag har flera exempel, men detta får räcka så länge.
    Nu är jag gammal och de brukar bli lite vresiga och borta i ”huvut”. Hav förståelse för detta. 🙂

  13. Nejdå soli..

    Jag ville bara retas lite 🙂


Kommentera

Kategorier

