Skrivet av: soli01 | 26 mars 2009

PUDLARNA

Det är tydligen flera pudlar som är ute och springer just nu. Vi har en stor pudel som då tilldelas LO-ordförande Wanja och även Maud har luftat sin pudel.
Det är dock bra , tycker jag, att dessa bonussystem avvecklas inom den statliga förvaltningen och detta var en nödvändig åtgärd. Maud sade något annat för en vecka sedan och därför får hon släpa på sin pudel.
Det är verkligen viktigt att de som har styrande funktioner håller tungan rätt i munnen!

Efter att ha lyssnat på Wanja måste man konstatera att hon verkligen har rastat sin pudel. 🙂 Hon har blivit förd bakom ljuset och en massa andra bortförklaringar. Så får man inte hantera en så viktig uppgift om man sitter i en mäktig styrelse och har att hantera våra surt förvärvade pengar.
Att i övrigt en människa ska vara med i 24 styrelser är något som snarast måste åtgärdas och att dessa uppdrag måste begränsas till ett lämpligare antal ex vis 6-10 stycken, beroende på dess omfattning.

Nu undrar jag om rastningen av pudlarna slutar som man brukar önska vid sina besök utomhus – kanske de trots allt gör inne till slut. 🙂

.

Responses

  1. Goderafton!

    Debatt i kväll var en riktig höjdare. Första delen handlade förstås om Wanja och missade du det, så är reprisen väl värd att se.

    Här lite om girigbuken Wanja Lundby Wedins fortsatta öden.

  2. ollemunter – jag tittade på eländet! Det fanns många där som fattade vad saken gällde bl a fack-mannen från Malmö.
    Tror f… att hon inte självmant lämnar denna höga post och det gäller även ganska mycket pengar – det är viktigt. 🙂
    Hon sitter ju i partiledningen och detta kan faktiskt även vara till nackdel för sossarna.
    Hur det hela slutar, vet ingen av oss.

  3. Jag såg inte Debatt….men jag hörde i något radioprogram Gudrun Schyman tala om ”hur fort det går” när mediadrevet går igång och hur hjälplös man är inför det.

    Jag kan till dels hålla med om att mediadreven har ett inslag av häxjakt….alla är plötsligt på en och samma person…. och att det kan vara viktigt att besinna sig något så att man (läs jag) inte blir del av en pöbel….det vill jag inte

    Men ….jag tycker att Gudrun Schyman sätter fingret på något viktigt, nämligen att det går för fort…eller jag skulle snarare vilja formulera det som så att man tar på sig för många uppdrag för de 24 timmar dygnet har för alla som vistas här på jorden….

    Jag tycker att det är ett SYSTEMFEL när en och samma person kan sitta i 24 styrelser. Om man ska ha koll på alla komplicerade avtal man är delaktig i att besluta om är det inte rimligt….och för mig sitter oanständigheten där.

    Ska man behöva lagstifta om det?….kan inte människor i maktens boningar inse sina mänskliga begränsningar ändå?


Kommentera

Kategorier

