Skrivet av: soli01 | 15 april 2009

Östros är som vanligt inte trovärdig

Att lyssna på Östros är faktiskt intressant. Hur kan man vara så enkelriktad. När det gäller denne man är han verkligen en mästare i överbudspolitik och har tydligen sedelpressen igång dygnet runt!

Har lyssnat på debatten på tv i dag – 15.4 – och det är faktiskt belysande hur genomskinlig den socialdemokratiska politiken är. Gnälla på allt har blivit ett begrepp!
Att stora skattehöjningar lurar runt hörnet talar han tyst om.

Responses

  1. Precis, demokrater blir psykopater. 🙂

  2. Dessvärre tycker jag sossarna SKRYTER med de skattehöjningar de vill införa.
    Men, det klart, om alla i toppen ska ha samma förmåner so Wanja brukar godkänna så behövs det ju.

  3. Kunde det inte vara läge för en samlingsregering i dessa finanskrisens dagar som enligt alla överträffar vad vi varit med om i mannaminne? Så skulle vi kanske slippa det fåniga käbblet…som i mina öron låter omoget….

  4. fairymary – ja ”käbblet” står som jag ser det socialdemokrterna med Östros i spetsen för. Det är direkt skrattretande att höra denne man prata och det är bara att bjuda över i alla lägen. Detta är ingen trovärdig politik, tycker jag.

    Nu har dock regeringen tagit intryck i vissa lägen och inser att det måste till mera pengar inom vissa sektorer och detta medför att socialdemokraterna tappar ännu mera i trovärdighet om de bara hela tiden gnölar. ”Det är för lite och måste till mycket mera” etc.

    Vi har visst möjlighet att få en stabil regering, men det är kanske en önskedröm : Moderaterna och socilademokraterna. Nej, jag tror inte på den varianten heller . 🙂

  5. Jag är definitivt ingen fan till Östros…men det är ju oppositionens uppdrag att opponera sig…det gjorde de borgerliga under det socialdemokratiska styret också.

    Jag filosoferade omkring detta käbbel för ett tag sen på min blogg…länkar till den om du är intresserad av hur jag tänker…

    http://fairymary.wordpress.com/2009/03/01/hur-demokratisk-ar-var-demokrati/

  6. Kommer att tänka på när Ian W skrev att Östros är lik Lenin utan skägg! Kan jag instämma i…

  7. fairymary – jag tycker att oppositionen visst ska opponera , det är inte detta jag hänger upp mig på utan att Östros missbrukar sin ställning och blir inte trovärdig. Mona Sahlin är det nog nästan bäst om hon inte säger så mycket. 🙂
    Vi har nu en regering som tar sitt ansvar och det ska vi vara tacksamma för. Jag är mera tveksam till att sedelpressen står på för fullt när det gäller oppositionen.
    Måste medföra stora skattehöjningar – helt klart!

  8. fairymary – har läst vad du säger på din blogg hur du ser på vissa ”symtom” när det gäller vår demokrati och visst är det intressant med kanske andra lösn ingar.

    Taxichafförens förslag är väl ändå kanske inte så bra ändå. Om vi vill ha en växling måste detta bli svårt att genomföra och oppositionen vart tar den vägen då?
    Ett val med strikt personval och att dessa herrar/damer utifrån denna konstellation skulle bilda regering? Är det något? Var det så han tänkte – tro?

  9. Om vi vill ha en växling ….

    Jag tycker inte att växlingen i sig är något att eftersträva. Det som är värt att eftersträva är politisk representativitet….och för mig känns det mer moget att lösa konflikterna mellan sig med Sveriges bästa för ögonen …istället för att gaffla emot varandra i ofta tämligen meningslösa debatter där man måste ha en annan åsikt när man är i opposition…tänk dig jämförelsen med en familj….där har vi ju olika åsikter om hur saker ska lösas men inte är det väl konstruktivt om ens vilja ska gälla och den andre/andra bara ska anmäla avvikande synpunkt…

    Någon sa efter debatten om budgeten att Anders Borg är den bäste socialdemokratiska finansministern….kan ha varit Stefan Fölster…..

  10. fairymary – du har alldeles rätt och man kan visst översätta det till en familjesituation.
    Vad Stefan Hölster, som har mycket att släkta på, menade med denna liknelsen ang Borg och budgeten, kan man bara ana. 🙂

    Nu är politik något som tydligen ska föras i konfrontationens tecken och det är inte bra och troligen heller inte gynnar utvecklingen.


Kommentera

Kategorier

