Skrivet av: soli01 | 18 maj 2009

Alltid liten bokstav avslöjar det mesta?

Det finns nu vissa personer här på kommentarena som oftast kör med liten bokstav . Är det någon sorts barntrots som de inte vuxit ifrån. Man kan ibland undra. Det är säkert medvetet och  visar mest på dåligt omdöme.

Jag ska inte avslöja vem jag i första hand åsyftar, men det är faktiskt en mycket dålig stil och kanske syftar på någon sorts överlägsenhet mot sin omgivning och är direkt utmanande. Detta gäller att man säkert kan, men vill inte använda stora bokstäver, där man brukligt gör detta i svenskan.  

Säkert retar det många och det är troligen syftet med detta översitteri.

Även om man kommenterar på en blogg bör man eftersträva vanlig hyfs. Det är vad jag tycker om de som genom sin ”stil” vill undervärdera sin omgivning.

Rätta mig om jag har fel!

Skulle man ha så begränsad rörlighet att man inte kan trycka på ”Caps Lock” är man dock ursäktad. Men vem kan veta sådant.

Responses

  1. Jag rättar!

    Det står faktiskt och heter Caps Lock på min dator från 2005. På den nya laptopen jag köpte förra året, står det CAPS LOCK 🙂

  2. ollemunter – trevligt jag har den nyaste sorten 2010 står det och nu har de ändrat stavningen – haj. 🙂
    Skyller på min dåliga engelska och så satt jag i en stressig ”sits” – skulle åka och handla – order hade kommit från köket. 🙂
    Tack i alla fall för omtanken – är han nöjd nu? 🙂

  3. Jag tror jag vet vad/vem du syftar på, men, lägg märke till att alla vi 3 som syns på denna sida har sitt namn stavat med liten begynnelsebokstav 🙂

  4. soli01!

    Friskt vågat! 🙂

  5. mrmhalland01!

    Det är ju för jäkligt! 🙂

  6. Muntergubbar – det var en dålig jämförelse 🙂
    Nu gällde det volymen på textmassan. 🙂

  7. soli01!

    Jag hör inget, men är väl döv! 🙂


Kommentera

Kategorier

