Skrivet av: soli01 | 09 augusti 2009

Vi håller på att tappa hudfärgen – den vita.

Jag vet att detta ämne är känsligt, men kan inte för den skull hålla mig från att fundera lite kring  denna utveckling.

Du behöver inte vara utrustad med någon häftigare synskärpa för att se att det som hänt här senaste 20 åren är illavarslande när det gäller den stora ökningen av utländska personer.  Inget fel på svarta  men  jag ser en utveckling som ändock är oroande.  Man behöver bara titta sig omkring för att konstatera vad som sker. Vad detta innebär i förlängningen  kan vi dock bara ana och att kristendomen kommer  till sist kanske försvinna  eller kraftigt minska.

Vilket samhälle vill vi egentligen ha?

Invandring behövs men vi måste tänka långsiktigt och sluta vara världssamvete när det gäller flyktingpolitiken.

Responses

  1. När det gäller t ex hundar – så är det så att blandrashundar är betydligt mindre sjuka osv än renrasiga hundar + att de mentalt är friskare också.

    Kan det vara åt hållet samma sak med människor = den renrasiga sorten blir över tid sett sämre kvalitet på blandrasen ❓

  2. Josef – jag ser inga renrasiga människor egentligen. Alltid finns det lite här och där. Nu är det säkert känt att de som kommer hit i de flesta fall väljer landsmän och det är inget jag förespråkar. Ser man detta i ett längre perspektiv kan det inte sluta på mer än ett sätt.
    Jag förespråkar faktiskt invandring, men den måste ha en mindre omfattning än vad som skett senaste åren och då Iran, Irak och Somalien varit ett till Sverige populärt mål. Vad har vi EU till egentligen – fördelningen existera dåligt!

  3. Kommer ihåg en händelse som inträffade i mitten på 1970-talet då jag jobbade på Securitas. som väktare och under ett nattpass, så upptäckte jag en irrande person, på mitt bevakningsoråde och närmare bestämt inom AMU,s utbildningslokaler, en bit utanför kommunen och utomhus. När jag kom närmare, såg jag att det var en svart person (neger från mörkaste Afrika)när jag frågade honom, vad han gjorde där, så svarade han på en klingande svenska, men på skånska, att han kommit till kommunen för att studera och var lite tidigt ute.

    Alltså här, mitt i natten, träffar jag en svart person, fanns för övrigt inte en kotte på denna platsen, vid den här tidpunkten och till råga på allt som pratar ren svenska. Märk väl, 1975 då detta inträffade, fanns det inte så många färgade man såg dagligdags, inte var dag i allafall och allra minst mitt i natten.

    Idag ser man mest dessa mörkhyade, vart man än ser, även där jag bor och jag tror det är likadant i hela landet.

    Irakier, Iranier och nu väller dom in i landet, från Somalia.

    Denna händelse kommer jag alltid att minnas.

  4. ollemunter – det du tar upp här var ganska så typiskt för den tiden. Det fanns inte så mycket personer som var färgade på den tiden. De som var här kunde i regel mycket bra svenska och hade etablerat sig bra i samhället p g a att de inte var allt för många. Lyssnar du i dag på de som är ute på stan hör du säkert mycket sällan att de pratar svenska och detta är ju inte bra. De måste intregeras bättre i samhället och bli riktiga svenskar. Nu håller de sig på sin kant och blir därav en grupp som flyter på sidan. Ingen bra utveckling. Många verkar inte ha någon större ambition att lära sig svenska språket och det är ju helt oacceptabelt.
    Större krav på att så snabbt som möjligt lära sig vårt språk måste till!
    Tar man upp detta med flyktingar och invandring blir man lätt stämplad som rasist, men det handlar ju inte om detta. Vi måste vara vakna och ställa krav samtidigt som vi bättre måste ta hand om de som sökt sig hit.

  5. Du är en LivsErfaren = klok och förnuftig person Sören ❗

    MaktHavarna som styr EU – kan Wi nog ej alls förlita oss på – för dom är nog åt hållet det rakt motsatta, tyvärr tyvärr… 😥

    F n är ca 10 % av de svenska medborgarna s k invandrare. Över 100 000 invandrade under 2008 – som ju i sig till viss del kan förklaras av att ”Födelseöverskottet har halverats !”

    Bra eller dåligt med så stor invandring ❓

    Tja… – faen vet – men själv tror jag att det är ”både och !”

    Vad gör man då

  6. Josef – som jag tidigare sagt måste en samordning ske när det gäller dessa plötsliga flyktingströmmar och att dessa oftast sker till Sverige. EU, ”som ska vara så bra”, verkar inte komma någonstans när det gäller nämnda. Vilket land står nu på tur tro? Vi måste börja säga ifrån och att vi gemensamt tar oss an alla dessa varbölder som uppstår – från andra världsdelar.
    Det är ju synd om folket på sådana platser, men någon världspolis kan vi inte vara och därför måste vi säga stopp.
    Allt har en framsida och även en baksida och jag väljer framsidan. 🙂

  7. Hmmm… – Sören – vad sägs om idén att Alliansregeringen massmedialt går ut på bred bas till folket – och säger åt oss att pippa (barnproducerande) mera – och som lön för den mödan utlovas motsvarande lägre nivå på invandringen ❓

    Jag kan ju nu undra över hur mycket slantar det blir per nyfött barn i Sverige – ifall Wi flyttar om invandrarslantarna till wåra egna nyfödda istället ❓

  8. Josef – huruvida ökningen skulle bli större om din fundering finge bäring – kanske.
    Det var ett finurligt ”förslag” detta, men jag tror vi fortsätter i den takt som vi fn har – kanske den bör snabbas på lite. 🙂


Kommentera

Kategorier

