Skrivet av: soli01 | 14 oktober 2009

FRA-lagen – inget nytt.

Det är egentligen inget nytt med denna så omstridda lag.  Nu har den gjorts mera lättsmält på olika sätt, och  den har varit på gång under många år. Det är socialdemokraterna som först började med denna lag och nu när den blivit ändrad till det bättre så hoppar de av. Fegt, uselt,  utstuderat handlat, och visar att  de inte håller fast ens vid sina egna ”uppfinningar”. Vi måste ha en möjlighet att kunna göra vissa kontroller i annat fall lever vi farligt i denna värld,  som har att slåss mot lömska terrrorister.

Så kan man göra för att slippa ta något som helst ansvar, för det viktigaste nu är att få makten.

Responses

  1. Jag är som du vet lite kluven i FRA-frågan.
    Jag ser helt klart poänger i denna lag, men också bekymmer.
    Jag tar upp något liknande idag på min sida, där kan du se att jag nästan kapitulerar, på gott & ont.

    Märkligt dock att Bodström plötsligt är emot ”Bodström-samhället” !
    Jag tycker de gör sig lite löjliga när de måste kritisera ALLT regeringen gör.

    Deras roll är att kritisera, men, hur trovärdigt blir det när de kritiserar det de själva föreslagit ?

  2. mrmhalland01 – jag börjar bli så trött på – särskilt sossar – för de är aldrig riktigt uppriktiga. Lömska är vad de är. Har på nära håll sett hur de är super på att utnyttja samhället så mycket det går. Jag skulle kunna skriva en bok om hur det myglats inom detta parti. Jag orkar dock inte bry mig längre utan slutar snart även skriva denna blogg.
    Har tagit bort min första blogg”Amatörradio” som gick riktigt bra när jag skrev bloggar där. Tyckte det var lämpligt när senaste bloggen skrevs den 29.1-09. 🙂

  3. Nej, gör inte det soli !
    Du behövs i debatten 🙂


Kommentera

Kategorier

