Skrivet av: soli01 | 27 november 2009

Saab-affären en enda röra

Nu när det krisar till i Saab-affären och intressenter hoppar av affären kommer krav att regeringen ska agera. Vad är detta  för utpressning mot vår regering! Menar verkligen Sahlin och co att staten nu i slutändan ska  bli bilägare. Detta förlustföretag blir svårt att vända på rätt köl och staten måste hålla rågången helt klar till GM.

En seriös ägare måste till för att staten ska ställa några garantier. Är detta så svårt att fatta för oppositionen.

Responses

  1. Det här med företag är enkelt. Det drivs bra när pengarna är nära den som satsat. Men tänk alla inblandade om staten skulle ta över. Tänk vad mycket pengar som skulle försvinna i svarta hål. Sorgligt med Saab! Dom skulle inte ha sålt det i första vändan. Dom kunde ha anpassat munnen efter matsäcken. Eller hur?

  2. Tur man inte har en Saab. Har egentligen aldrig gillat dom bilarna. Har hålit mig till Volvo och nu på senaste tiden, gick jag och köpte en ny Opel Astra som jag tyckte räckte för oss. Bilen bara går och går, inte ett enda fel, sedan hösten 2006.

  3. Hej Soli,

    Trevligt med en egen blog? 🙂

    Du har helt rätt. Jag anser också att regeringen handlat riktigt. Dom har haft ”is i magen” och inte gått på vad jag tror, lycksökarbluffar.
    Om oppositionen med Mona i spetsen fått bestämma, hade notan hamnat på ca 8 miljarder.
    Pengar som hade med all sannolikhet hamnat i de inblandades ”fickor”.
    Till råga på allt så har inte oppositionen avsatt en enda krona i sin skuggbudget till detta falsarium.

  4. Torsten – trevligt att du hittat hit och kan vitalisera min blog. .-) Den går mer eller mindre på sparlåga då gubben börjar bli gammal och tillika slö. 🙂
    Detta med SAAB är för genomskinligt agerande av oppositionen och man kan oroligt fundera vad som skulle ha skett om de nu haft makten. Känner en oro om detta gäng skulle få något inflytande – särskilt när det gäller bilar. 🙂

  5. ollemunter – är bara att beklaga att han har ”köpt bort sig” när det gäller bilar.Det är ingen som helst tvekan att Volov är den ”gubbil” jag föredrar. Nu finns det även Merca-ägare här ser jag och det är givetvis ett annat bra val. 🙂

    Helena Palena – ja, att staten skulle börja ta över förlustföretag – hur skulle detta sluta. Vi har en opposition som saknar förmågan att tänka till!

  6. soli01!

    Visst, vill man lägga dubbelt så mycket pengar på samma sak, så visst! 😆

    Dyrare bil, mera skatt och högre försäkring och en högre bensinförbrukning. 😆

    Ingen större åkskillnad i någon av bilarna. 😆

    Men en del gillar ju att betala mer i skatt. 😆

    Ingen nämnd och ingen glömd. 😆

  7. Jag kan inte klaga på min Volvo S80. Senast körde jag 55 mil och tankade fullt med 40 l brännjack. 🙂 Kom inte och säg att den slukar besnin inte och betänk att jag endast kör småkörningar – inte över 1 mil åt gången. Till affären är det 3 km och det har mest varit sådana korta bitar. Jag är faktiskt förvånad – kanske till syveno sist är någon som pytsar i bensin i min tank. Har inte låst tanklocket just nu. 🙂


Kommentera

Kategorier

