Skrivet av: soli01 | 30 december 2009

Vänsterpartiet contra Sverigedemokraterna.

Nu är det en stor turbulens om huruvida Sverigedemokraterna ska få något inflytande i  svensk politik. Det verkar vara ett tjuv och rackarspel från alla parter.

Vi har i det sammanhanget inte funderat på att vi har ett annat parti som också då lika gärna skulle vara föremål för uppmärksamhet och det är Vänsterpartiet. Inte ska vi ha några kommunister i en regering här inte. Detta verkar många glömma bort nu i den turbulens som uppstått kring SD vara eller inte vara.

Vi kan givetvis inte stödja ett parti som även pratar om fri invandring och då tänkar jag på Miljöpartiet. Detta parti är  – om man tittar bakåt – pappa till anhöriginvandringen och vad den nu ställer till med i förlängningen kan vi bara konstatera. Nu finns det dock ingen av våra riksdagspartier som direkt ”törs” ändra på detta förhållande.

Vi fick ensamflyktingarna som ett brev på posten, vill jag påstå. Sådana förmåner sprider sig snabbt inom de länder som vill komma hit.

Jag måste dock säga att vi måste ha invandring hit, men under ordnade former och att vi nu måste stoppa ensamkommande ynglingar som smugglas hit till landet är superviktigt.

Gör något åt detta missförhållande Reinfeldt och co. Många med mig kräver att åtgärder för att stoppa denna usla hantering av människor måste ske omgående.

Kanske vi – om läget blir sådant efter valet – måste sätta ihop en regering under nästa valperiod med bara  m + S för att renodla kommande regering!?

Responses

  1. En koalition mellan M & S??? Nu pratar vi väl ändå om långtgående drömmar (eller mardrömmar).

    Jag har extremt svårt att se synergier mellan Sahlin och Reinfeldt… Rent utav fullständigt osannolikt

  2. AlNabone – detta var ett hugskott och innehöll mycket ironi. 🙂 Intressant om någon reagerar. Jag tror innerst inne att detta är en omöjlighet.
    Provar i alla fall: Reinfeldt-Sahlin – nä det gick inte så bra. 🙂

  3. Nej, det fungerade inte för mig heller :-

    Och Du vet väl att Orly avsagt sig kommunismen 🙂
    Hur det nu gått till ??

  4. soli01,

    Intressant att du tar upp denna utopi, samma tanke finns faktiskt just nu på CB’s blogg också.

    Jag säger här som där att vi med detta skulle införa en en-parti stat i Sverige, då alla de andra bara är ”nyanser” av dessa båda jättar och därmed troligen snabbt skulle försvinna.
    Det vore knappast önskvärt.

    Med en riktig partiledare i S skulle din idé säkert skapa en riktigt kraftfull regering under en mandatperiod, men sedan när folket bara har ett val skulle sannolikt de personliga möjligheterna missbrukas som i alla en-parti stater.

  5. Torsten – jag trodde du slutat tro på tomten. 🙂
    Den dagen denne man tvättat bort allt han stått för tidigare – t ex fällde han en tår när muren föll. Det sitter djupt under skinnet m a o 🙂

  6. Det finns en person i de rödgrönas led som både Reifeldt och Bildt skulle kunna jobba i hop med.
    http://blogs.ec.europa.eu/wallstrom/

    Sören, det finns vissa politiker som jag aldrig skulle kunna få förtroende för, hur mycket avbön dom än gör (rimmar 🙂 )
    Mona och Lars..

  7. mrmhalland01 – vi ska åtminstone ha två block mot varandra. Om de blocken bara skulle vara två partier kanske det skulle vara lättare att veta vilken regering vi får efter ett val. Tror det alltid kommer att finnas en massa småpartier också.
    Håller fullständigt med dig när det gäller ”mitt förslag” – har tydligen varit på tapeten på Bildts blogg också. Det våre olykligt – kanske en valperiod , inte mera. Krigssituation – möjligen.

  8. Här överträffar drömmen verkligheten. Att M och S skulle ingå en pakt, för att slippa SD och den övriga vänstern! Skulle dom göra det, ska jag baske mig, äta upp min hatt. 😆

    Det är ju för övrigt SD många hoppas på. 😆

    Lite förändrigar är ju inte skadligt.

    Jag tror ju att M får på nöten av S.

    Vilka jag vill ska ta hem valet, yppar jag bara hemma i köket. 😆

  9. Aha Olle…

    Är Du en toffel 🙂

    Men jag är övertygad om att Du slipper äta upp hatten 🙂

  10. Hahaha, jag håller med Olle men sträcker mig till att utlova att jag mumsar upp min kalsonger, filmar detta och lägger upp på YouTube med länken publicerad HÄR 😀

  11. Ni är tamme tusan några riktiga glädjespridare hela bunten. Att Olle-munterpelle skulle få äta sin hatt det är nog uteslutet, men visst vore det trevligt se Olle käka på sin fina hatt.(om han hatt någon hatt o hatt) 🙂

  12. Att käka kalsonger måste vara i häftigaste laget – tänk om…

  13. Kom och hjälp mig och andra att skrota 50-öringen på ett bra sätt !!

  14. soli:

    Jag känner mig dock ganska säker (typ 100%) att det inte blir aktuellt. Surely such a tragedy could never occur… 😉

  15. Hej, tillönskar mina kära bloggvänner ett fantastiskt Gott Nytt År. Ett gott avlsut av 00-talet och väkomna in i 10-talet med mycket intrassant bloggande framför oss 🙂

    Gott Nytt År! 🙂


Kommentera

Kategorier

