Skrivet av: soli01 | 31 januari 2010

Ohly – brummaren

Efter att ha lyssnat på partiledardebatten på SVT 2 i kväll var det en person som urskilde sig från de övriga. Han heter Ohly och han hade lagt sig till med ett brummande i rösten som var delvis nytt.  Han stirrade rakt fram, ögonen var helt oröliga och kring munnen var nervryckningarna ofta förekommande.. Dråpligt att beskåda. Han verkade faktiskt arg. Vad han sade vid sitt brummande var väl kända påhopp och det var i stort ingen av de partier som deltog som kom med något nytt i debatten.

Jag tror dock att det blir en spännannde tid fram till valet och att de röd/gröna saknar riktig trovärdighet och  är något som alliansen måste utkräva bättre. Alla återställarna kostar mycket pengar och skattehöjningarna som oppositionen lurar med är något som vi inte får veta före valet.

Responses

  1. Visste väl det 🙂
    Då flyttar jag detta till rätt inlägg :

    Jag förutsätter att det kommer ett inlägg här inom en timma 🙂

    Jag tyckte Maud Olofsson var bäst idag.
    Reinfeldt var för ”teknisk”.
    Han är nog duktig på att leda regeringen, men, han har svårt att tala om vad de har uppnått på ett sätt som alla förstår.

    De röd/gröna är ju inte samspelta.
    De har inte ännu några besked och utnyttjar krisen för att ge arbetslinjen underkänt. Jag tror de flesta ser igenom detta trick.

  2. mrmhallan01 – du har mycket rätt i vad du säger. Maud var faktiskt riktigt bra i kväll. Björklund var ganska så lam tyckte jag. Men det är inte lätt att få fram allt man vill säga då frågeställarna är snabba på att avbryta och de har sin tid att fördela. De skulle få 10 minuter var och säga vad de vill göra från varje parti. Sedan kunde det utifrån detta ställas frågor under vissa minuter. Det var dock ganska bra som det var även i kväll.
    Ohly var egentligen den mest dråpliga personen -han är snart minister om vi inte ser upp. Denna man vill jag inte se i någon regering!

  3. Uppesittarkväll förmodar jag, eller hade mina herrar, rätten till sovmorron, denna underbara vinterdag, som nu vaknar till liv.

    Lyssnar just nu förstrött på Ring P1 som handlar mycket om pensionärernas pengar och gårddagens debatt, som man kunde varit förutan. Ingen vann. Alla var urkassa på sitt sätt.

    Just nu pratas det Varg, på Ring P1.

  4. Olle Munter – jag är så utled på vargdebatten så jag får blodsmak i munnen. 🙂 Det är ett d… gnällande hit och dit när det gäller detta djur. Orkar inte kommentera den, men däremot vill jag ha slut på all denna snö som troligen beror på CO2. 🙂 Ovanligt tyst om uppvärmningen – istiden kanske ändå lurar i vassen!

  5. Ang invandringen till Sverige hittade jag en blogg som tagit upp – inget nytt egentligen – men något som inte har kommit fram när det gäller detta ”ämne”. Detta hade jag inte en aaaaning om.
    http://demokratbloggaren.wordpress.com/2010/01/30/att-planera-for-sveriges-undergang/#comment-18


Kommentera

Kategorier

