Skrivet av: soli01 | 10 februari 2010

Bravo – Bo Frank!

Äntligen har det börjat röra på sig bland våra politiker. Den förste att nu börja ifrågasätta  invandrarna som kommer hit och ställer fordringar på lagändringar och undantag heter  Bo Frank och är moderat kommunalråd i Växjö.

Det svar han lämnade vid de frågor han fick ang  den uppmärksammade rättegåmngen mot arbetsförmedlingen var välgörande och rakryggat. Tänk om också Reinfeldt kunde uppträde utan sina skygglappar! 

Här tar jag länken och Ni kan själva se de svar Frank lämnade:  http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/bo-frank-invandrare-ska-ta-seden-dit-de-kommer(1767259).gm


Responses

  1. RASISM/FRÄMLINGSFIENTLIGHET = WÅR TIDS RELIGIONSKRIG”vet” Josef B. 8)

  2. Detta är inte rasism Josef, bara ett sätt att tala om att alla måste följa spelregler för att kunna fungera tillsammans.

    Man behöver inte gå längre än till sig själv.

    Om du flyttade till ett land där man inte hälsar genom att ta ihand, är jag säker på att du efter dina första två misstag skulle hälsa på landets vedertagna vis.

    Det handlar om vanligt folkvett.

  3. Josef – ”Rasism/främlingsfientlighet = vår tids religionskrig” säger Du rakt upp och ner. Håller inte alls med om detta. Det behöver inte vara något av detta vad Du säger.
    Kollar man lite när det gäller islam beror det säkert på en rädsla. Man behöver inte vara någon professor för att se vad koreanen innehåller. Jag kan inte se att vi ska införa denna religion i gamla Sverige. Är man rasist om man motsätter sig denna tingens ordning?
    Det har även ingenting med främlingsfientlighet om man vill bevara våra lagar och att de ska gälla alla som vistas och bor här!
    Jag är så utled på just dessa två ord och de kastas lite vårdslöst hit och dit i debatten

  4. Jag håller med om att man kan se olika på detta – beroende hur man själv ”förstår” = tolkar ordharangen – ”Rasism/främlingsfientlighet = vår tids religionskrig”.

    Språkförbistringen härvidlag är lika uppenbar – som det är när det gäller att skilja på väder- och klimattemperaturer. Det senare kan ej BEDÖMAS under kortare tid än ca 50 år – som jag ser det.

    I o f s så kan jag ha fel i det också – men det tror jag ej alls själv på – hälsar Josef B.😉

  5. Josef – visst kan man tolka olika och själva orden är lättanvända i olika sammanhang. Kanske jag tolkade just din skrivning lite snett och att i själva ”botten” finns det- religionskriget.🙂
    Nu tänkte jag på de som vill begränsa inflytandet av t ex islam här och att de givetvis inte ska kallas rasiter för att de har den inställningen. Det är väl så du ser på det hela också?

    Klimatet är något som”experterna” kivas om och att de som har en avvikande uppfattning gentemot IPCC har det inte lätt.🙂

  6. ”Nu tänkte jag på de som vill begränsa inflytandet av t ex islam här och att de givetvis inte ska kallas rasiter för att de har den inställningen. Det är väl så du ser på det hela också?

    Mitt i prick❗ 😀

  7. Då tolkade jag också Josef fel.
    Ber om ursäkt för det.

  8. Nu är jag fan i mig lite splittrad. Ibland passar det att ta i hand, ibland inte och att arbetsförmedlingen betett sig som dom gjort, är inte vedertagen praxis, hos några myndigheter eller företag, så deras reaktion måste verkligen beivras. så här får det inte gå till.

    Kanske dags att privatisera arbetsförmedlingen, men eventuellt är ju en fösäljning på gång och vad det slutar vet väl ingen.

    Den som gjorde anmälan skulle få stå för notan, inte vi skattebetalare.

    Detta visar också vart Sverige är på väg och kommer att bli, om inte regering och andra instanser börjar att agera mot den islamisering som håller på att inflamera lagar och rättsväsende❗

  9. Begreppet religionsfrihet borde bytas ut mot trosfrihet (nu menar jag inte plagget🙂 ).
    Visst ska man få tro på vilken gud eller annan övermakt man så önskar, men, det är helt enkelt inte ok att år 2010 agera efter sagor och skrönor som skrevs för 1000-tals år sedan.
    Detta gäller samtliga religioner.

    Våra oskrivna lagar och regler som ofta omfattar etik, moral och respekt för medmänniskan kanske måste skrivas in i lagboken ?

    De flesta av oss önskar att vi fritt ska kunna resa och bo var vi så önskar.
    För att kunna uppnå detta krävs, som jag ser det, att utövandet av religioner stoppas över allt.

    Troligen är det en fråga om bildning.
    I de länder där bildningsnivån är hög ser man ganska lite av detta, möjligen undantaget USA där många fortfarande påstår sig leva efter bibeln, i alla fall så länge det gynnar dem.

  10. ”men, det är helt enkelt inte ok att år 2010 agera efter sagor och skrönor som skrevs för 1000-tals år sedan.”

    Håller helt med om det – för effekterna av det är ju ofattbart grymt barbariska i dags dato, tyvärr tyvärr…😥

  11. Josef – jag har en tro men jag behöver inte tillhöra någon religion för att göra detta. Har jag helt fel när det gäller detta – tror inte det.🙂
    Jesus är dock en person som verkar ha varit en fridens man! Det finns ju motsaten om man kollar på viss religion.

  12. Jo… – Jesus var ju en mjukhård fridens man på sin tid, verkligen…💡


Kommentera

Kategorier

