Skrivet av: soli01 | 27 februari 2010

Miljöpartiet – ett tomt skal.

Lyssnade i dag på ”Ekots lördagsintervju där miljöpartiets språkrör –   Eriksson –  besvarade olika frågor. Besvarade är givetvis fel ord för han lyckades på något underligt sätt flyta förbi frågorna. Han är duktig på detta. Vilken politik som de rödgröna kommit fram till var mer eller mindre höljt i dimma. Det fanns dock några frågor som man fick ganska klara besked och det gällde då kärnkraften som skulle bort och ersättas med förnyelsebara bränslen. Hur snabbt detta skulle gå framkom inte och något glidande svar när det gällde de nu uppdaterade verken. Frågeställaren ville ha svar på om det var dumt att så många kärnkraftverk nu stod stilla,  besvarade Eriksson aldrig. Han är en såphal man denne man!

Anser att den rödgröna sörjan är en sörja som vi,  som tänker rösta vid nästa val,  undviker för oss allas bästa. De kan liknas vid en tom påse!

Fortfarande kan man fundera vad som gör att Miljöpartet har så höga siffror vid olika mätningar. Jag tror att folk inte har tagit reda på vilket bakåtsträvarparti detta  egentligen är.


Responses

  1. soli min vän, det kan också vara så att en del människor har en annan ideologi än du har

  2. fairymary – det är så sant så.🙂
    Min ideologi är att se vart det barkar om detta parti får någon makt, för att inte säga vad händer om mister O… får det samma.
    Jag har en storf: Vit var han fram fram var han bak med två vita fötter och en bakfot.
    Trevligt förresten att du dök upp – har funderat då det var ett tag sedan jag såg dig någon stans på nätet.

  3. Hej soli..ja, jag har varit lite lat som bloggare betraktat ett tag. Har haft fullt upp med att roa mig på annat sätt och att ta mig fram i vinterlandskapet….

    Jag måste skratta åt ditt citat. Min mamma sa så här: ”svart var han vit och bak var han fram och jag miste ‘n 8 dagar förr´n jag fick ‘en”….det låter väl hoppfullt, särskilt det där sista!

  4. 🙂


Kommentera

Kategorier

