Skrivet av: soli01 | 30 april 2010

Överbudspolitikens mästare…

Nu har vi dagligen under en länge tid matats med det ena budet efter det andra som kostar oerhört mycket pengar. Någon måste betala allt detta.  Det blir kilometerskatt för den tunga trafiken och vad det innebär i förlängningen kan inte vara svårt att förstå. Höjd bensin- och elskatt bl a –  höjda skatter i stor omfattning är på gång. Nu åker  – om de vinner de rödgröna – det fjärde steget i jobbskatteavdraget all världens väg. Vad det innebär bör nog de som jobbar kolla upp!

Det är väl ingen konst att lova guld o gröna skogar. Det är bara att höja olika skatter och den som förlorar mest  på sådan överbudspolitik är den som har ett jobb.

Hur det kommer att sluta avgörs vid kommande val och jag hoppas att svensken i gemen tänker till lite vad som är bäst. Att själv få bestämma lite mera över sin plånbok anser jag inte vara något fel.

Oppositionen kan döpas till ”överbudspolitikens mästare”.


Responses

  1. Det kommer nog, på ren svenska, gå käpprätt åt skogen.

    Jag bävar för ett regimskifte då detta skulle vara så destruktivt för Sverige att jag i så fall allvarligt kommer överväga att bo kvar i detta land. Jag älskar Sverige men känner att jag inte kan vistas med en stor andel dumma människor som strävar efter att gå tillbaka till stenåldern…

    Det är vad vi komme få vid ett regimskifte, räkna med att allt blir minst 20-25% dyrare och att svenskarna som i dag är bland de bästa i världen på sparande, inte får ett nickel över i plånboken inför löning…

    Skandal!

  2. Men herregud! Alliansen måste ju bemöta detta, eller ta Sverigedemokraterna under sitt beskydd eller hur ska dom göra? Kommer dom här till makten, vete tusan hur det går. Jag bävar 😦

    Men det gör dom väl inte, kommer till makten❓


Kommentera

Kategorier

