Skrivet av: soli01 | 04 juni 2010

M större än S

Det var intressant att ta del av Demoskop och dess senaste väljarbarometer.  Nu var detta bara en av alla barometrar som kommer nästan dagligen.

Det får tas för vad det är för stunden,  men visst kan det glädja många att svenskarna börjar inse att den förda politiken inte är helt fel.  Jobbpolitiken och jobbskatteavdraget och den strikta penningpolitiken med Borg i spetsen ser ut att ge resultat.  När det gäller vår finansminister tillhör  han en av de allra bästa vi haft – Sträng och Fäldt var andra.

Nu får vi bara vara ödmjuka när det gäller en så bra opinionsundersökning som denna från Demoskop och inte bli högmodiga, utan det är först på valdagen som vi ser det rätta resultatet.


Responses

  1. Håller helt med dig om att Borg är en mycket bra finansminister. Sen gör vi olika analyser av andra fenomen i den förda politiken….

    Ha en fin sommardag soli!

  2. fairymary – vi kan inte få allt. :-)… på en gång. Jag är övertygad om att det bästa för landet är nog att de får fortsätta en period till och då kanske det finns andra alternativ. Fyra år är en alldeles för kort tid.

    Jag ser heller inte Ohly som någon säker minister om jag tolkat honom rätt och s är inte vad de varit förut. De hade en märklig bidragspolitik som jag inte alls kunde anamma och det medförde att de som inte ville jobba fick förtidspension.

    Jag har sett under min tid skräckexempel på att de flesta som missbrukade alkohol – många i bästa arbetsför ålder – blev förtidspensionerade och så får det inte vara. Är man sjuk då ska man givetvis få den hjälp som behövs och kanske man blir friskare med tiden och då är det inte fel om de kan få evt ett halvtidsjobb.
    Alliansen kommer troligen vinna nästa val och det beror på jobbskatteavdraget och säkra stabila finanser med Borg i spetsen.

    Tackar för sommardagen och det samma tillbaka!.

  3. Min invändning mot alliansen är människosynen som jag inte delar. Jag ser också brister i det rödgröna blocket….

    Frågan är vad för slags samhälle svenska folket vill ha. Är det bara materiella värden som gäller?

  4. Jag tror att det har en mycket stor betydelse. Folk är trötta på att se det mesta gå till skatter och de som ska hålla igång vår verksamhet kan få det lite lättare (jobbskatteavdraget). Därför är detta viktigt för just den det berör – jobbarna. Det är i stort riktigt bra för de allra flesta här i Sverige och att det alltid finns människor som kommer i kläm är tråkigt.
    Ingen behöver bli ställd på bar backe då vi har något som heter sociala sidan som alltid finns.

    De materiella värdena är tydligen viktiga för de
    flesta om man kollar lite runt omkring sig. Jag är dock tacksam om jag har lite hälsa kvar och tak över huvudet samt en brödbit på bordet. Huvudsaken det går runt.🙂


Kommentera

Kategorier

