Skrivet av: soli01 | 11 september 2010

”Sverige åt svenskarna…”

Undrar vad man skulle kallas för något om man i dag skulle använda Per Albin  Hanssons uttalande ”Sverige åt svenskarna och svenskarna åt Sverige”. I dagens läge vore detta en omöjlighet,  men det är inte fel fast det var läge sedan han sade detta.

Nu måste bl a socialdemokraterna värva sina röster  från invandrarna,  förut var det arbetarna som stod för rösterna – numera  även moderaterna får sistnämnda röster.

När nu läget har förändrats får vi räkna med en fortsatt stor invandring till vårt land för att makten ska kunna återtas.


Responses

  1. Den svenska BlockPolitiken = BlockeringsPolitiken = PartiKratistyre = vanstyre (video 8 min) folkrättsligt sett – tycker jag.

    Detta styrks i sig STARKT av bl a de följande länkningarna – som jag ser det i vart fall;

    Sanningen om sjukförsäkringen

    Stoppa hetsjakten på sjuka – Konekvenserna av de hårda reglerna i sjukförsäkringen

    Bekämpa sjukdom, inte sjuka

    DE GLOBALA PYRAMIDMAKTHAVARNAS CYNISKA ”GYCKEL” MED FOLKHÄLSAN

    FÖRSTÅR POLITIKERNA FOLKETS VILJA

  2. Josef –
    Dessa länkar är färgade som de flesta länkar är och därför får du även en som faktiskt är bra då den hänvisar bl a till olika källor – blå eller röd är frågan.
    http://nonicoclolasos.wordpress.com/
    Du kan även läsa under rubriken ”Anständig och rättvis sjukpenning” bl a.(måste söka ned på sidan)
    Det har förstorats upp allt detta så det går mig i magen.🙂

  3. Jo… – Sören – det ”går mig i magen” också, verkligen…

    Men det går mig mindre ”i magen” nu – när jag vet hur det är – än det gjorde tidigare när jag bara trodde.

    Men visst är det ”färgat” i länkarna. Men vaddå… – för att överhuvudtaget få någon respons på någonting numera – så MÅSTE det ju vara ”slagkraftigt”. Så känslomässigt ”sovande” har Wi blivit, tyvärr tyvärr…😥

    Minns Du den här kommentaren

    Wi i Sverige kan ALDRIG ”rädda världen” på något enda annat sätt – än att FÖRST av allt rädda oss själva. Det är ju vad det pågående RISKdagsvalet i grunden handlar om – tycker jag.

  4. Josef – du är banne mig en tänkande människa – längst in.🙂
    Ja, färgen sprutar både till höger och vänster. Jag håller mig på den högra sidan av vägen och känner mig tryggare där. Så är det här!
    Du tar upp en viktig fråga – man får inte tro utan ska veta. Nu vet jag att vi har högertrafik i alla fall🙂

  5. BINGO

  6. Jag har just kollat på en ca 54 min lång video HÄR – och det var en omskakande upplevelse, minst sagt…

    ”Man kan lura en del människor hela tiden.
    Man kan lura alla människor under en del av tiden.
    Men…
    Man kan inte lura alla människor, hela tiden.”

  7. EAP är för kärnkraft så där är jag med.🙂

  8. Jaha… – men tänk ifall det är så att dom ej har rätt i allt❓

  9. Det tror jag inte – rätt alltså.🙂

  10. Nej… – det håller jag med Dig om att dom ej har rätt i allt – för om kärnkraften har dom ju helt fel för sig, verkligen…😉

  11. Jag som trodde du var miljö-vän Josef !
    Jag har inte sett klippet, men jag tycker mig minnas att du förespråkar kärnkraft med ny teknik ?

  12. Nix…

  13. mrmhalland . Josef är mot det mesta.🙂

  14. Nja… – Sören – själv upplever jag mig som FÖR ALLT – som har hållbarhet för barnas (video 3 min) framtid.

    I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på – så det så. 8)

  15. Josef – visst är det ”barnas” framtid vi ska värna och därför skulle mobiltelefonen inte ha kommit. Säger som sonen som har ungar två stycken att mobiltelefonen är ett elände inte bara beträffande strålning. Att de strålar friskt talas det tyst om. Höga frekvenser är farliga.
    Minns när jag började köra på 145 MHz (amatörradio) att de varnade oss för onödig strålning – betydligt lägre frekvens alltså. Mobiltelefonerna i dag ligger på 1900 MHz.

  16. Jo… – Sören – så är det ju, tyvärr tyvärr…😥

    Det finns bl a forskning på djur – som pekar mot att om ca 20 år – så kommer barn som idag är yngre än 7 år – att till 20-30 % lida av diagnosticerbar demens och/eller Alzheimers. En del kommer på vägen dit att avlida av olika former av huvudcancer.

    Jag har fem barnbarn som är under 7 år – vilket kan innebära att en eller två av dem drabbas. Inget kul scenario, precis…

    Förklaringen till att just barn kommer att drabbas hårdast är bl a;

    1. Deras skallben är ej lika förkalkat = hårt som vuxnas – och skärmar ej av lika bra

    2. Att använda hörsnäcka – för att kunna ha mobilen på i vart fall en armslängds avstånd ifrån hjärnDatorn – är ingen ”innegrej” hos ungdomarna i dags dato, tyvärr tyvärr…😥 Undersökningar har också visat att många ungdomar sover om natten med mobilen under huvudkudden. Tala om vansinne

    3. Deras ”moderna” livsstil gör att dom använder mobilen mycket mera än dom flesta vuxna gör. Noteras härvid bör att den bärbara delen till fasttelefoni är mycket värre än den vanliga mobilen. Säkerhetsavståndet till basstationen för den lär vara ca 30 meter. Hur många har så stora hus/lägenheter att bo i❓

    4. Det finns en överlagring av IT-smog över allt i luften numera – enär Wi har IT-teknik som princip överallt i wåra vistelsemiljöer – utomhus såväl som inomhus. Sammanlagringen av dessa många strålningskällor gör – att ej alls så få reagerar med typiska symptom på att ha haft mobilen direkt an örat – UTAN att överhuvudtaget ha använt någon mobil

    5. Datorer har ju dom flesta ungdomar idag tillgång till. Det är ju bra i o f s – ifall man ser till att ha huvudet på minst en armslängds avstånd ifrån den. Men utifrån det jag har sett – avseende hur ungdomar placerar sig vid datorn – så sitter dom på tok för ofta med näsan nästan tryckt emot bildskärmen.

    Jag skulle kunna hålla på några A4-sidor – med att dra fram exempel på vansinnigt förhållningssätt till det här med IT-smog – men det skall jag ej göra.

    Jag konstaterar bara att wåra regerande politiker ger blanka faen i att problemet med IT-smog finns. När det uppdagas om ca 20 år – vad gör Wi då med de 20-30 % av den tidens fysiskt vitala ungdomar i åldersspannet 20-30 år – som ÄR diagnosticerbart dementa och/eller har Alzheimers ❓

    Skall dom gå lösa i samhället – och kunna störa och slå ihjäl vanligt folk – eller skall alla dom sättas på institution och drogas ned tills dom dör av sig själva – eller skall dom avlivas därföre genom samhällets försorg ❓


Kommentera

Kategorier

