Skrivet av: soli01 | 14 juni 2010

Kanske det finns hopp…

Hoppet är det sista som överger en. Nu har Sifo kommit med sin junimätning och den var mycket trevligare läsning. Det böljar tydligen fram och åter i väljarkåren.

SCB:s mätning började redan i slutet av april och avslutades den 23 maj och det kan mycket väl ha inträffat mycket under denna tid med bl a skuggbudgeten som de rödgröna presenterade.

Vi får nu olika mätningar fram till valet och det ska bli intressant följa dessa i alla fall. Det är dock på valdagen som vi får det rätta svaret.

Jag tror,  att socialdemokraterna förlorar mycket på att de släppte in vänsterpartiet och att det var något de borde ha avstått!

Alltså: Något ljusare faktiskt i dag!


Responses

  1. ”Hoppet är det sista som överger människan.”

    Efter den 19 september kan inga hopp hjälpa, möjligen att hoppa från hög höjd, om fel allians vinner.😆

  2. OM🙂

  3. Jag minns tydligt att jag i förra valrörelsen var lite förundrad över att sossarna hela tiden hade ett övertag i opinionsundersökningarna medan tidningarnas röstfunktioner visade på alliansen.
    Jag minns att jag undrade på Carl Bildts blogg om någon hade synpunkter på detta.

    En då känd, numera osynlig kommentator svarade att : (fritt ur minnet) Det är blåögda ungdomar som röstar i tidningarnas undersökningar.

    Jag har försökt få fram vad SCB’s Maj-undersökning sa det året, men kan inte hitta det.
    Troligen är det inte sant att de träffat rätt sedan 1973….
    Jag vill minnas att sossarna ledde i alla stora undersökningar vid den tiden.

  4. mrmhalland – detta med opinionsundersökningar kan vara osäkert och det är mycket som kan spela in. Jag litar inte på dessa, men det kan dock vara intressant ändå. Det håller på något sätt uppe ”ångan”.🙂
    SCB:s senaste kan dock ha slagit slint då perioden som undersökningen pågick var i längsta laget och mycket kan hända under en så lång tid särskilt när det under denna tid kom d s k skuggbudgeten. Tror att man inte får bortse från denna.

    Jag är med i Novus undersökningar och de är flitiga med sina frågor.

  5. Apropå Vänsterpartiet.

    Lars Ohly – numera känd som Ohly The Pitbull gjorde bort sig i går.

    http://www.expressen.se/ledare/1.2028525/100617-vansterspoket-ohly-gar-igen


Kommentera

Kategorier

